søndag 24. oktober 2010

Søndagens flere prosjekter


Det startet med loffbaking tidlig morgen:

Deilig nystekt loff...



-Og fortsatte med hjemmelaget majones. Her oppdaget jeg hvor mye smaken på oljen man bruker har å si for slutt resultatet, så i morgen skal jeg handle inn god kvalitets-olivenolje!

-Chèvre på ristet loff gratinert i ovnen og med honning på. -nammmm, veldig godt for dem som liker søtt:

Fransk omelett, laget med en noe spesiell teknikk der man rister på pannen fra man har helt egge-mixen opp i til den er ferdig stekt og flippes over:


Til slutt på søndagskvelden, sjokoladekake. Her irriterer det meg at det ikke står i selve oppskriften at smør og SUKKER piskes hvitt. Det står bare "smør piskes hvitt.."Dermed tok ikke jeg sukker i fra starte som man skal, og kaken fikk et brownies -preg! Blir skikkelig irritert på sånnt i oppskrifter!!


Hans Ulrik var ærlig og sa at han ikke likte den helt, mens svigerinne-Birgit som kom dumpende inn etter ruta si på TV-aksjonen synes den var veldig god...

I morgen står Hønsefrikase på menyen.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Jeg lagde rundstykker i går: oppskrift fra 1970: 1 liter vann, 1 pk. gjær, litt sukker, ca 1 dl olje, salt og mel til passe deig. Nå er fryseren fylt

    SvarSlett
  3. Tusen takk for deilig loff med Chèvre!

    SvarSlett