mandag 25. oktober 2010

Hønsefrikase

I dag fikk jeg bryne meg på en hel høne... Ut av frysen; et døgn i kjøleskap; og så sto jeg der: ansikt til "ansikt" med en hel høne...



Trinn for trinn i prosessen var heldigvis godt beskrevet av den godeste Ingrid Espelid Hovig, men jeg skal innrømme at jeg var veldig usikker på hva jeg gjorde og lettet da hun lå nedsunket i kokendevann med Hønsefrikase over seg....



Phu! det var et fettette opplevelse! nytt for meg at det var så lite kjøtt og så mye fett på en høne! (men kostet bare 40 kr. så det var grei pris på den totale kjøttmengden sånn sett, dersom man ser bort i fra alt strevet da :)

Det endelige resultatet var helt topp, servert med erter og ris! Herlig!




-Og gode og mette ble vi :)

1 kommentar:

  1. Flott! Du kan sikkert også ha blomkål, gulrøtter og andre grønnsaker i kokevannet på slutten, så drøyer du porsjonene. Hva gjorde du med den kraften som evt. ble til overs?

    SvarSlett