mandag 15. november 2010

Chateaubriand

Det har gått noen dager siden sist. Fredag var vi på besøk hos Svetlana og fikk servert en fantastisk Borsjtsj, som jeg også skal bryne meg på (s.82 etterhvert).

Servert med Svetlanas russiske spiseskje! Får bare håpe jeg preseterer tilnærmet like bra, skal bli gøy å se om det er forskjell på denne og den til Ingrid Espelid Hovig :)

I dag feiret vi starten på en ny uke (eksamensuke for min del) med Chateaubriand, s. 356. Servert med ovnsstektepoteter (med hvitløk, sjalottløk og cherrytomater + olje og provencekrydder/maldonsalt/pepper). En sjysaus hørte også med, med persille, hvitløk og sjarlottløk der også!

I stede for den hverdagslige potetstappa som har vært det vanlige å lage her i huset, har jeg avansert til puré! Selleripuré fra side 186, tilsatt pastinakk; Herlig!!





Hans Ulrik sin mini-porsjon:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar