torsdag 30. desember 2010

Dette har jeg laget så langt i julen...

Det har ikke blitt så mye matlaging som jeg i utgangspnktet hadde sett for meg denne julen. Moren min hadde allerede laget kransekake og marsipan før jeg rakk å bidra med det, og alle tradisjonelle julekaker var allerede i boks fra svigermors side...

Den tradisjonelle julematen ble dels forberedt av svigermor og min egen mor. Vi hadde både pinnekjøtt og svineribbe med diverse tilbehør. -men julegrøten og riskremen tok jeg meg av :)

2. dag lagde jeg Kveite med sennepsaus fra s. 232, veldig godt!
3. dag hadde vi lutefisk, men den var jo bare å sette inn i ovnen, så det var ikke noe oppskrift å følge...

Eller har det blitt Tiramisu, Karamellpudding, Pannacotta, Sjokoladeterrin og Black&white dessert.

- å ja, til frokost en dag ble det laget musselin-omelett, en luftig og andreledes omelett.



En søt liten marsipangris har jeg også produsert denne julen... 
 -så søt at ingen ville spise den!
Til Hans Ulriks tre-årsdag 1.juledag laget jeg kanelboller, sjokoladekake og muffens fra boken! 

1 kommentar:

  1. Også laga du den digge retten som du tok med over til "deira". Baklava? Den var VELDIg, veldig god!

    SvarSlett